Мақсат педагог-психологтың қызметі:
мектеп оқушыларының психикалық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік-психологиялық орта құру және білім беру үдерісіне қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету
Міндеттер:
- Психологтардың (ата-аналар, оқушылар, мұғалімдер) көмегіне уақтылы жүгінуді қалыптастыру.
- Мұғалімдерге, оқушыларға және ата-аналарға психологиялық көмек көрсету арқылы педагогикалық мәдениетті арттыру;
- Мектептегі қызметкерлердің "эмоционалдық күйіп қалуының" алдын алу.
- Оқушылардың тұлғалық және интеллектуалдық дамуына, табысты әлеуметтенуіне ықпал ету.
- Психодиагностикалық, консультациялық, оқу-профилактикалық, түзету-дамытушылық және әлеуметтік-диспетчерлік бағыттар бойынша оқушылармен жұмыс;
- Оқушылар арасында өзін-өзі бұзатын мінез-құлықтың, буллингтің, киберқорқытудың алдын алу.
Сапалық құрамы
Санаттар |
Саны |
Біз қай жерде белгіленгенін белгілейміз * Мектеп немесе АТЫ-жөні |
Барлық мектептер |
1 |
|
Құрылған психологиялық қызметтердің саны |
1 |
*(КС жоқ мектептер) |
Педагог-психологтың көзделмеген мөлшерлемелері |
- |
|
Қажеттілік |
- |
*(мектеп) |
Педагог-психологтардың барлығы |
1 |
|
Оның ішінде: |
|
|
Магистратура |
|
|
педагог-модератор |
|
|
Педагог-сарапшы |
|
|
Педагог-зерттеуші |
|
|
санаты жоқ |
1 |
|
курстар бар |
+ |
|
барлық ставкалар |
1 |
|
бос емес мөлшерлемелер |
1 |
|
Ставкалар бойынша бос жұмыс орындары |
- |
*(мектеп) |
мектептер бойынша бос жұмыс орындары |
- |
*(мектеп) |
жеке кабинет |
+ |
|
біріктірілген кабинет |
- |
|
маман емес |
- |
*(мектеп) |
Педагог-психолог қызметінің бағыттары бойынша нәтижелері:
Диагностикалық бағыт
Психологиялық диагностика арнайы әдістерді қолдана отырып, оқушыларды топтық және жеке тексеруден өткізуді қамтыды.
Диагностика педагог-психологтың жұмыс жоспарына, әкімшіліктің өтініштеріне, мұғалімдер мен ата-аналардың алдын ала өтініштеріне сәйкес жүргізілді.
Диагностикалық жұмыстың мақсаты - балалардың жеке және психикалық ерекшеліктері туралы ақпаратты ұсыну. Мұндай ақпарат олармен жұмыс істейтіндерге – мұғалімдер мен ата-аналарға өте пайдалы.
2024-2025 оқу жылы ішінде әдістемелер қолданылды, олардың көмегімен балалардың оқу барысындағы психологиялық дамуы бағаланды.
Кешенді жүйелі психодиагностиканы жүргізу мектептің оқу-тәрбие жұмысының тиімділігін оның психологиялық дамуында балалардың алға жылжуына қаншалықты ықпал ететіндігі тұрғысынан бағалауға мүмкіндік береді.
Алынған мәліметтер одан әрі жұмысты құруға мүмкіндік берді:
- түзету-дамытушылық іс-шараларды қажет ететін "тәуекел тобы" деп аталатын оқушыларды анықтау;
- жеке және топтық түзету-дамыту сабақтарын өткізу;
- мұғалімдер мен ата-аналарға оқушылармен қарым-қатынас жасау бойынша ұсыныстар дайындау.
Осы бағытты жүзеге асыру үшін келесі диагностикалық іс-шаралар жүргізілді.
Қорытынды: Жүргізілген психодиагностикалық жұмыстарды бағалай отырып, қолда бар әдістемелер мен өзіміздің кәсіби біліміміз студенттерде кездесетін әртүрлі мәселелер мен бұзушылықтарды жеткілікті түрде дәл және толық анықтауға мүмкіндік береді деген қорытынды жасауға болады. Диагностикалық жұмыс білім алушылардың психикалық дамуындағы сапалық өзгерістерді дер кезінде тіркеуге, бақылауға, олардың жас және жеке ерекшеліктерін білуге және осының негізінде педагогикалық ұжымға оқу-тәрбие жұмысының құралдары мен әдістерін барынша тиімді пайдалануға көмектесуге мүмкіндік береді.
Түзету-дамытушылық қызмет
Түзету-дамыту жұмыстары баланың дамуына ықпал ету, оның ішкі әлеуетін жүзеге асыруға жағдай жасау, оның дамуына кедергі келтіретін ауытқуларды жеңуге және олардың орнын толтыруға көмектесу мақсатында жүргізілді. Түзету жұмыстары балалардың жас ерекшеліктерін, олардың онтогенезінің бұзылу сипатына байланысты ерекшеліктерін ескере отырып және диагностикалық зерттеулердің нәтижелері бойынша құрылды.
Топтық дамыту жұмыстары 1-11 сынып оқушыларымен жүргізілді және оқушылардың танымдық, эмоционалдық, мінез-құлық және коммуникативтік салалардағы, күйзеліспен күресу әдістеріндегі қиындықтарды сәтті бейімдеу және жеңу, өзін-өзі бағалауды арттыру үшін қажетті қасиеттерді дамытуға бағытталды. . Түзету-дамыту сабақтарының негізгі тақырыптары:
• мазасыздық деңгейін төмендету;
• эмоциялық жағдайды түзету;
• коммуникативтік дағдыларды дамыту.
• өзін-өзі бағалауды арттыру
• стресске төзімділікті дамыту
Психодиагностикалық іс-шаралардың нәтижелері бойынша, сондай-ақ ата-аналар мен тәрбиешілердің сұраныстары бойынша түзету-дамыту жұмыстары жеке және топтық түрде жүргізілді:
2. Бейімдеу тренингтік сабағы. Мақсаты - 5-сынып оқушыларының орта мектептегі оқу жағдайларына бейімделу кезеңінде психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету. 4 сабақ өткізілді
3. Түзету-дамытушылық сабақтар 0-11 сыныптар үшін есте сақтаудың, жаңғыртудың тиімді әдістерін үйрету, эмоционалды өзін-өзі реттеу дағдыларын үйрету. 11 сабақ өткізілді.
4. Кәсіби өсу мектебі аясында ата-аналармен және мектеп мұғалімдерімен келесі сабақтар өткізілді:
Сабақтар әртүрлі жаттығуларды қамтыды: дамытушылық, ойындық, сурет салу және басқа тапсырмалар, сонымен қатар релаксация әдістері.
Оқушылардың өзін-өзі бағалауын, өзін-өзі реттеуін, зейінін, ойлауын және есте сақтауын дамытуда оң динамика анықталды.
Қорытындылар. Жалпы балалармен жүргізілген топтық және жеке дамытушылық жұмыстарды айтарлықтай табысты деп санауға болады. Оқушылармен жүргізілген түзету жұмыстары бағдарламалар мен әдістемелік құралдардың құрылымындағы кейбір кемшіліктерді анықтады, сол арқылы іс-әрекеттің түзету бағытын одан әрі жетілдірудің негізгі бағыттарын анықтады.
Консультациялық бағыт (санаттар бойынша жүргізілген барлық консультациялық жұмыстарды сипаттаңыз)
Осы бағытта өткізілді:
- оқушыларды оқыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша мұғалімдерге кеңес беру;
- ата-аналарға мектеп оқушыларын тәрбиелеу, эмоционалды дамыту, оқыту, сондай-ақ балалардың мектепте оқуға дайындығы мәселелері бойынша кеңес беру;
- оқытуда проблемалары мен қиындықтары анықталған мұғалімдер мен оқушылардың ата-аналарына кеңес беру;
- сынып ұжымындағы және отбасындағы тұлғааралық қарым-қатынас мәселесі бойынша оқушылар мен олардың ата-аналарына кеңес беру;
- топтық психодиагностика нәтижелері бойынша консультациялар.
Консультация беру барысында проблеманы және оның себептерін анықтау үшін қажет болған жағдайда диагностика негізінен проективті әдістерді, диагностикалық әңгімелесуді және бақылауды қолдану арқылы жүргізілді. Осылайша, адамның жеке ерекшеліктеріне, оның нақты мүмкіндіктеріне бағытталған психологиялық көмек көрсетілді, сонымен қатар білім алушыларға, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне), педагогикалық қызметкерлерге психологиялық кеңес беру арқылы дамыту, тәрбиелеу және оқыту мәселелері бойынша көмек көрсетілді.
2024/25 оқу жылы ішінде осы бағытта 26 іс-шара әзірленіп, өткізілді:
1. Педагогтардың жеке консультациялары – 3.
2. Ата–аналардың жеке консультациялары - 3.
3. Білім алушылардың жеке және топтық консультациялары - 20
Консультациялардың негізгі тақырыптары: "Оқу мотивациясы", "Сыныптағы тұлғааралық қатынастар", "Жанжалды жағдайды шешу", "Диагностикалық нәтижелер", "Жасөспірімнің психологиялық ерекшеліктері", "Эмоционалды жағдайды бақылау".
Жалпы алғанда, 2024-2025 оқу жылында жүргізілген консультациялық жұмыс жеткілікті түрде тиімді болды және консультациялық қызметтің барлық қажетті міндеттерін шешуге мүмкіндік берді деп санауға болады.
Профилактикалық іс-шаралар
2024-2025 оқу жылында педагог-психологтың профилактикалық жұмыстары мен психологиялық ағартуы (жұмыс жоспарына сәйкес) білім алушылардың психологиялық және тұлғалық дамуындағы ықтимал келеңсіз құбылыстардың алдын алу, зиянды әдеттердің алдын алу, салауатты өмір салтын қалыптастыру және психологиялық-педагогикалық жағдайды жақсарту бойынша мақсатты жұмысты қамтамасыз етті. ата-аналардың құзыреттілігі. Өткізілді:
П мақсатыменбағалау психологиялықой оқушылардың мәдениеттері, педагогтар мен ата-аналардың, жылы құру білім беру ұйымдарында оқушылардың психологиялық саулығын қалыптастыру және сақтау үшін жағдайлар жасау "Психологиялық–педагогикалық қызмет" апталығы өткізілді
Бұл іс-шаралар білім берудің әртүрлі деңгейлерінде білім алушыларды психологиялық ағартуға және алдын алуға бағытталған. Психология апталығы өте мазмұнды және түрлі-түсті өтті, балалар эмоциялардың алуан түрін алды, ұжымдағы өзара әрекеттесуді және ұйымшылдықты үйренді.
Ағартушылық қызмет
Тәрбие жұмысы үшін мен келесі міндеттерді қойдым:
- тәрбиеленушілердің психикалық денсаулығын қолдау және нығайту;
- әрбір тәрбиеленушінің өзін-өзі дамыту перспективасында сүйемелдеу;
- барлық деңгейлерде тұлғааралық және топішілік қатынастарды дамыту;
- мұғалімдер мен ата-аналарға оқыту мен тәрбиелеудің жаңа технологияларын енгізуге байланысты ақпараттық-әдістемелік қолдау көрсету.
"Психологиялық ағарту" бағыты бойынша мұғалімдер мен ата-аналарға ұсыныстар дайындалып, берілді.
Негізгі тақырыптар:
- 1, 5 сыныптарда бейімдеу,
- мазасыздық, суицидтік бейімділіктер,
- жасөспірімдік кезеңнің ерекшеліктері,
- оқушылардың агрессивтілігі және т.б.
Оқу жылы бойы педагог-психолог психологиялық ағарту жұмыстарын жүргізеді, оның міндеттерінің бірі психологиялық мәдениетті және білім беру үдерісіне қатысушылардың барлығының психологиялық білімге деген қажеттілігін қалыптастыру болып табылады.
Психологиялық клубтың жұмысы
Мақсат: өзіне және басқа адамдарға деген оң көзқарасты ынталандыру; оқу іс-әрекетін рефлексиялауға, өз мәселелерін, қиындықтарға кезіккенде жеке басының ерекшеліктерін түсінуге, оларды жеңуге үйренуге үйрету; өзін-өзі дамыту қажеттілігін қалыптастыру.
Міндеттер:
Клубтың атауы |
Клуб қатысушыларының саны |
Іс-шаралардың жалпы саны |
Өткізілген іс-шаралар саны |
"Өзіңді таны" |
19 оқушы 6 сыныптың |
9 |
7 |
Клубтың ашылуы оқу үдерісі барысында білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету бойынша педагог-психологтардың қызметін жүйелеуге көмектеседі.
Мұндай нысанды енгізу білім алушылардың психикалық денсаулығын нығайтуға мүмкіндік береді, өзіне және басқа адамдарға деген оң көзқарасты ынталандыру; өзінің оқу іс-әрекетін рефлексиялауға, өз мәселелерін, қиындықтарға кезіккенде жеке басының ерекшеліктерін түсінуге, оларды жеңуге үйренуге үйрету; өзін-өзі дамыту қажеттілігін қалыптастыру.
"Кәсіби өсу мектебі" жобасы бойынша жұмыс
Педагогтармен жұмыс |
Оқушылармен жұмыс |
Ата-аналармен жұмыс |
|||
Жоспарланған іс-шаралар саны |
Өткізілген іс-шаралардың саны |
Жоспарланған іс-шаралар саны |
Өткізілген іс-шаралардың саны |
Жоспарланған іс-шаралар саны |
Өткізілген іс-шаралардың саны |
5 |
2 |
5 |
5 |
5 |
3 |
Өткізілген сабақтар туралы (оқушылар мен сынып жетекшілерінен) оң пікірлер алынғандықтан, сабақтан кейін оқушылар жеке консультацияларға қызығушылық танытып, іс-әрекеттің осы бағытын дамытуға қатысуға қызығушылық танытқандықтан, оны өте тиімді деп санауға болады. .
Жүргізілген жұмыстар өзіміздің кәсіби мүмкіндіктерімізді анықтауға, сондай-ақ өз қызметімізді жүзеге асырудың және болашақта кәсіби өсудің негізгі жолдарын анықтауға мүмкіндік берді.
Болашақта іс-шараларды талдау негізінде қолданыстағы бағдарламаларды жетілдіру қажет. Сонымен қатар, педагогикалық кадрлармен өзара іс-қимыл бағдарламаларын, проблемалы оқушылармен және "тәуекел тобындағы" оқушылармен жұмыс бағдарламаларын әзірлеуге көп көңіл бөлу қажет.
Сонымен бірге, жоспарланған іс-шараларды жүзеге асыру барысында проблемалар туындады:
- педагогикалық кадрлармен жұмыстың төмендігі;
- тұлғалық дамуында проблемалары бар балалардың көбеюі: жанжал, эмоционалдық проблемалар, бейімделмеушілік.
Оқу жылы ішінде психологиялық білімді қолдана отырып, мектеп өмірінің тақырыптық стендтері құрастырылады және жаңартылады.
Осылайша, білім беру үдерісіне қатысушылардың барлығында психологиялық білімге деген қажеттілік, оны өз дамуының мүддесі үшін пайдалануға деген ұмтылыс қалыптасты.
Ұйымдастырушылық-әдістемелік бағыт
2024-2025 жылдары әдістемелік жұмыс келесі бағыттар бойынша жүргізілді:
- Дамытушылық, түзетушілік күнтізбелік-тақырыптық жоспарларды әзірлеу. Биылғы әдістемелік жұмыстың нәтижелері болды: а) күнтізбелік-тақырыптық жоспарларды жазуға арналған материалдарды іріктеу, талдау және жүйелеу; б) топтық және жеке түзету-дамыту жұмыстарын жоспарлау; в) оқушыларға арналған сынып сағаттарын әзірлеу; г) ата-аналар жиналыстарында сөз сөйлеуді жоспарлау;
- Диагностика нәтижелерін өңдеу және талдау, оқушыларға, мұғалімдерге және ата-аналарға ұсыныстар дайындау.
- Балаларды дамыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша әдебиеттерді талдау.
- Педагог-психологтың құжаттарын рәсімдеу.
- Өзін-өзі тәрбиелеу мақсатында семинарларға қатысу.
Қорытынды: өткен кезеңдегі әдістемелік қызметті жеткілікті нәтижелі деп бағалауға болады.
Қорытындылар:
Жүргізілген жұмыстарды талдау мектеп психологының жұмысының дұрыстығын көрсетеді. Жұмыстың барлық нәтижелері 2024 - 2025 оқу жылына арналған жұмыс жоспарына, жұмыстың алға қойылған мақсаттары мен міндеттеріне, сондай-ақ барлық бағыттар бойынша сәйкес келеді.
Педагог-психолог денсаулық сақтау технологияларын қолданды: автотренинг, релаксация және т.б.
Жүргізілген жұмыстар өзіміздің кәсіби мүмкіндіктерімізді анықтауға, сондай-ақ өз қызметімізді жүзеге асырудың және болашақта кәсіби өсудің негізгі жолдарын анықтауға мүмкіндік берді.
Психологиялық-педагогикалық іс-әрекеттегі басты қиындық уақытты іздеу болып табылады, өйткені білім алушылар оқу күні бойы сабақ кестесіне, оқу сағаттарына сәйкес айналысады, оған психологиялық-педагогикалық бағыттағы іс-шараларды қосу жеткілікті еңбекті қажет етеді. Бұл іс-шараларды сабақтан тыс уақытта жүзеге асыру уақытша ресурстармен байланысты қиындықтарды жеңілдетеді, алайда білім алушылардың барлығы бірдей таңертеңгіліктегідей белсенді жұмыс істей алмайды, кейбір білім алушылар шаршайды, сабаққа деген ынтасы төмендейді. .
Атқарылған жұмысты қанағаттанарлық деп санаймын және алдағы оқу жылында жинақталған тәжірибені пайдалануға ниеттімін.
Атқарылған жұмыстарға сүйене отырып, педагог-психолог келесі 2025-2026 оқу жылына келесі міндеттерді қойды: